Všeobecné obchodné podmienky
1. Úvodné ustanovenia a definícia pojmov
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) rámcovo upravujú práva a
povinnosti vyplývajúce zmluvným stranám z kúpnej zmluvy alebo zo zmluvy o dielo (ďalej
len ako „zmluva“) uzatvorenej medzi kupujúcim/objednávateľom (zákazník) a
predávajúcim/zhotoviteľom, ktorým je vždy spoločnosť ELARO, s.r.o., so sídlom Cesta
osloboditeľov 193, 977 03 Brezno, IČO: 36 024 163 , zap. v OR OS Banská Bystrica,
odd.: Sro, vl. č.: 4809/S (ďalej len ako „dodávateľ“).
1.2. Zmluvné strany sa dohodli na tom, že zákazník prijíma tieto VOP v ich úplnom znení
okamihom uzatvorenia zmluvy.
1.3. Tieto VOP sa budú aplikovať na všetky vzťahy medzi zákazníkom a dodávateľom,
vzniknuté uzatvorením zmluvy.
1.4. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy. V prípade, že zmluvné strany si v zmluve
dohodnú niektorú oblasť upravenú VOP odlišne od VOP, budú ustanovenia zmluvy
uprednostnené pred VOP.
2. Práva a povinnosti dodávateľa
2.1. Dodávateľ je povinný:
dodať na základe zmluvy zákazníkovi tovar alebo službu v dohodnutom množstve a v
požadovanej kvalite, a to zároveň v dohodnutom termíne a za ďalších individuálne
dohodnutých podmienok,
odovzdať zákazníkovi najneskôr spolu s tovarom/službou v písomnej alebo
elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru/služby a
ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody záručný list, dodací
list, daňový doklad, atď.)
2.2. Dodávateľ má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny/ceny diela od zákazníka
za dodaný tovar/službu.
3. Práva a povinnosti zákazníka
3.1. Zákazník je povinný:
prevziať zakúpený alebo objednaný tovar/službu bezodkladne potom, čo mu
dodávateľ oznámi, že tovar/služba je pripravená na prevzatie,
zaplatiť dodávateľovi dohodnutú kúpnu cenu/cenu diela v dohodnutej lehote
splatnosti,
nepoškodzovať dobré meno a povesť dodávateľa,
potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru/služby svojím podpisom alebo podpisom
ním poverenej osoby a pečiatkou, ak je tá dostupná. Ak zákazník tovar do 3 mesiacov od
oznámenia, že tovar je pripravený na prevzatie, neodoberie, zaplatená záloha prepadá v
prospech predávajúceho
3.2. Zákazník má právo na dodanie tovaru/služby v množstve, kvalite, termíne a mieste
dohodnutom zmluvnými stranami v zmluve.
4. Dodacie a platobné podmienky
4.1. Tovary/služby sú ponúkané a predávané dodávateľom prostredníctvom vystavených
vzorov, katalógov, typových listov, ponukových listov, inej dokumentácie a vzorkovníkov,
pričom všetky základné produkty dodávateľa sú dostupné na jeho webovej stránke, ale najmä
sú osobne konzultované priamo so zákazníkom bezprostredne po tom, ako tento prejaví
záujem o prezentáciu produktov.
4.2. Zmluvné strany si dohodnú konkrétny termín dodania individuálne v zmluve, prípadne
elektronickou poštou, a to vždy na základe charakteru a množstva požadovaného
tovaru/služby.
4.3. Zákazník je povinný prevziať tovar/službu od dodávateľa v mieste, ktoré je dohodnuté v
zmluve, ako miesto dodania tovaru/služby – spravidla je to sídlo dodávateľa.
4.4. Zákazník je povinný vizuálne skontrolovať tovar a prípadne aj jeho obal okamžite pri
jeho preberaní od dodávateľa. V prípade, že zákazník zistí akékoľvek vady tovaru alebo obalu
tovaru, je povinný túto skutočnosť okamžite oznámiť dodávateľovi, spísať o tom záznam a
odovzdať ho dodávateľovi. Pokiaľ zákazník nesplní svoje povinnosti podľa predchádzajúcej
vety, považuje sa tovar za dodaný riadne a bez vád a nedorobkov.
4.5. Spôsob platby, časový harmonogram úhrady kúpnej ceny/ceny diela, ako aj ostatné
platobné podmienky si dojednajú zmluvné strany individuálne v zmluve.
5. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva vzniku škody na
tovare
5.1. V prípade kúpnej zmluvy nadobúda zákazník vlastnícke právo k tovaru až úplným
zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
5.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na zákazníka v čase, keď prevezme tovar od
dodávateľa, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase keď mu dodávateľ umožní nakladať s
tovarom a zákazník tovar neprevezme.
6. Nároky z vád tovaru, záruka, reklamácia
6.1. Dodávateľ zodpovedá za vady tovaru/služby, ktoré sú známe pri prevzatí tovaru/služby
zákazníkom, resp. za tie, ktoré sa vyskytnú počas záručnej doby. Dodávateľ zodpovedá za
akosť, množstvo, druh, balenie, doklady potrebné na riadne užívanie tovaru/služby. Tovar
musí zodpovedať záväzným technickým normám, výrobnej dokumentácií, kvalite, resp.
dohodnutým podmienkam podľa zmluvy, a nesmie mať právne vady.
6.2. Pri tovare/službe, ktoré boli dodané za nižšiu cenu (bola poskytnutá zľava z ceny)
dodávateľ nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena, resp. poskytnutá zľava.
6.3. Záručná doba na tovar/služby dodávateľa je: a) dvadsaťštyri (24) mesiacov pre
zákazníkov ( nie pre podnikateľské subjekty) z členských štátov EU a b) dvanásť (12)
mesiacov pre zákazníkov ( nie pre podnikateľské subjekty) z krajín mimo EU, ak nie je v
zmluve dohodnuté inak, pričom začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru/služby zákazníkom,
alebo odo dňa nahlásenia pripravenosti tovaru ku prevzatiu za predpokladu, že si zákazník
tovar včas neodoberie.
6.4. Podrobnosti o postupe pri uplatňovaní nárokov z vád tovaru/služieb sú konkrétne
upravené v Reklamačnom poriadku dodávateľa, ktorý je umiestnený v sídle dodávateľa a
zákazník podpisom zmluvy potvrdzuje, že sa s týmto poriadkom oboznámil a súhlasí s ním.
7. Odstúpenie od zmluvy
7.1. Dodávateľ je okrem prípadov ustanovených v zákone č. 513/1991 Z..z. v znení
neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“) oprávnený odstúpiť od zmluvy aj ak:
a) nastali dôvody, ktoré možno považovať za okolnosti vyššej moci, príp. ak bez zavinenia
dodávateľa nastali iné dôvody, pre ktoré nemožno tovar/službu dodať (nedostupnosť tovaru u
dodávateľa vstupných surovín a materiálov), alebo
b) ak zákazník počas realizácie dodávky tovaru alebo prípravy služby zmenil podstatným
spôsobom svoje zadanie a odmieta prevziať pôvodne objednaný tovar/službu.
7.2. Zákazník je okrem prípadov ustanovených v zákone č. 513/1991 Z..z. v znení neskorších
predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“) oprávnený odstúpiť od zmluvy aj ak: a)
dodávateľ oznámi zákazníkovi po uzatvorení zmluvy navýšenie ceny tovaru/služby o viac ako
30%.
7.3. Odstúpenie od zmluvy musí byť urobené písomnou formou a doručené na
korešpondenčnú adresu druhej zmluvnej strany, pričom týmto okamihom nadobúda účinnosť.
8. Záverečné ustanovenia
8.1. Dodávateľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Povinnosť písomného oznámenia
zmeny v týchto VOP je splnená umiestnením ich aktuálnej verzie na webovej stránke
dodávateľa.
8.2. Zmluvné strany sa dohodli, že za písomnú komunikáciu sa medzi nimi bude považovať aj
komunikácia uskutočnená vo forme e-mailových správ.
8.3. Na vzťahy neupravené zmluvou a ani týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia
Obchodného zákonníka.
8.4. Tieto VOP nadobúdajú všeobecne účinnosť dňom ich zverejnenia na webovej stránke
dodávateľa alebo zaslaním e-mailom konkrétnemu zákazníkovi a účinnosť voči konkrétnemu
zákazníkovi okamihom uzatvorenia zmluvy, za ktorý sa považuje aj potvrdenie dodania
tovaru uvedeného v záväznej objednávke s povinnosťou platby. Akékoľvek zmeny týchto
VOP nadobudnú účinnosť ich zverejnením na webovej stránke dodávateľa.
V Brezne 1.1.2019